SERP(Search Engine Results Page) yani Arama Motoru Sonuç Sayfası, Google gibi bir arama motorunu kullanarak çevrimiçi bir şey aradıklarında kullanıcılara sunulan web sayfalarıdır.
Kullanıcı, arama sorgusunu girer (genellikle anahtar kelime kullanarak), bunun üzerine arama motoru onlara bir SERP sunar. Nerdeyse tüm arama motorlarının, kullanıcının fiziksel konumu, tarama geçmişi ve sosyal ayarlar gibi çok çeşitli faktörlere dayalı sonuçlar sunarak kullanıcıları için deneyimi özelleştirmesidir. İki SERP aynı görünebilir ve aynı sonuçların çoğunu içerebilir, ancak genellikle ince farklılıklar içerir.
SERP’lerin tipik olarak iki türü vardır – organik sonuçlar ve ücretli sonuçlar.
Organik Sonuçlar
Organik sonuçlar, arama motorunun algoritmasının bir sonucu olarak görünen web sayfalarının listeleridir. Genellikle SEO olarak bilinen arama motoru optimizasyonu uzmanları, web içeriğini ve sitelerini organik arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alacak şekilde optimize etme konusunda uzmanlaşmıştır.
Ücretli Sonuçlar
Organik sonuçların aksine, ücretli sonuçlar, bir reklam veren tarafından gösterilmek üzere ödenen sonuçlardır. Geçmişte, ücretli sonuçlar neredeyse yalnızca, tipik olarak organik sonuçların yukarısında ve sağında gösterilen küçük, metin tabanlı reklamlarla sınırlıydı. Ancak günümüzde, ücretli sonuçlar çok çeşitli biçimler alabilir ve reklam verenlerin ihtiyaçlarını karşılayan düzinelerce reklam biçimi vardır.
Sıralama Sinyalleri ve Arama Algoritmaları
Organik sonuçlar, arama motoru tarafından, “sıralama sinyalleri” olarak da bilinen bir dizi faktöre dayalı olarak dizine eklenen girişlerdir.
Örneğin, Google ‘ın kullandığı arama algoritması yüzlerce sıralama faktörüne sahiptir. Google dışında hiç kimse tam olarak ne olduklarını bilmese de, bazılarının diğerlerinden daha önemli olduğu düşünülmektedir. Geçmişte, bir sitenin bağlantı profili – diğer web sitelerinden belirli bir web sitesine veya web sayfasına bağlanan harici bağlantıların sayısı – önemli bir sıralama sinyaliydi. Arama, bir zamanlar arama algoritması için çok önemli olan sıralama sinyallerinin günümüzde daha az önemli olabileceği kadar hızlı bir hızda ilerliyor.
Blog yazılarımızın tamamına burdan ulaşabilirsiniz.
Sizde Dijital Reklamcılıkla ilgileniyorsanız eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgiye En Şirket Academy sayfasından ulaşabilirsiniz.