SEO Rakip Analizi
SEO Rakip Analizi, güçlü bir araştırma stratejisi olarak çalışır. Daha yüksek sıralamaya, daha fazla trafik almanıza ve daha fazla dönüşüm kazanmanıza yardımcı olur. SEO rakiplerinizin bağlantılarını, anahtar kelimelerini, içeriğini ve daha fazlasını araştırarak hangi anahtar kelimelerin hedefleneceğini ve ne tür bir içerik oluşturulacağına karar vermiş olursunuz. Bu yüzden, SEO stratejisi belirlenmeden önce, rakip analizi mutlaka yapılmalıdır!
SEO’nun ne olduğu ve neden önemli olduğu ile ilgili bilgi edinmek için buraya tıkayabilirsiniz !
Analize başlarken sormanız gereken sorular:
- Gerçek SEO rakiplerim kimler?
- Hangi anahtar kelimeleri hedeflemeliyim?
- Hangi konuları ele almalıyım?
- Bağlantıları nerede bulabilirim?
- Rekabeti yenmek için neye ihtiyacım var?
SEO Rakiplerim Kimler ?
Her şeyden önce yapılması gereken, ana rakiplerinizin belirlenmesidir. Bunlar organik aramada istediğimiz anahtar kelimeler için rekabet eden web siteleridir.
Potansiyel müşterileriniz ve hedef kitleniz size veya verdiğiniz hizmete ulaşmak için Google’da hangi kelimeleri aratırsa, o sizin de kullanacağınız anahtar kelime olacaktır; ve çıkan sonuçlardaki web siteleri sizin referans olarak kullanacağınız rakibiniz olacaktır.
Anahtar Kelime Hedefleme Nasıl Yapılır ?
Anahtar kelime hedefleme, rakiplerinizin üst sıralarda yer almasını sağlayan kelimelerin analiz edilme sürecidir.
Burada anahtar kelimelerle ilgili dikkat edilmesi gereken noktalar;
- Değerli olmalıdırlar (yani işinizle ilgili veya dönüşüm sağlama olasılığı yüksek)
- Sıralayabileceğiniz veya daha iyi sıralayabileceğiniz kelimeler olmalıdırlar
- İki veya daha fazla rakibi karşılaştırmak genellikle size daha verimli bir analiz verir
İlgili kelimeler belirlendikten sonra ise bu kelimeler için basit bir SWOT analizi yapılmasında fayda var.
Hangi konuları ele almalıyım ?
İçerik üretirken dikkat emeniz gereken 3 önemli faktör vardır.
- İçerik güncel olmalı
- İlgili konuyu detaylı bir şekilde kapsanmış olmalı
- Okunabilir olmalı
Anahtar kelimeler, içerik fikirleri geliştirmenin bir yoludur. Bir diğeri ise, rakiplerinizin en iyi performans gösteren içeriğine bakmaktır.
Bu durumda, rakiplerimize en çok bağlantıyı hangi içeriğin kazandırdığıyla ilgileniyoruz. Bağlantılar sıralama için gerekli olduğundan başkalarının bağlantı kurmaktan hoşlandığı konulara odaklanmak mantıklıdır.
Bununla birlikte bir diğer sorumuza geçebiliriz;
Bağlantıları (Link) nerede bulabilirim ?
Bağlantılar olmadan sıralamaya girmek çok zordur. İyi bağlantılar elde etmek de oldukça zordur. Bu yüzden, elde edilmesi biraz daha kolay olan iyi bağlantıları nerede bulabileceğimizi belirlemek için verileri kullanırız. Bunlar is rakiplerinizin zaten bağlanmış ancak sizinle bağlı olmaya web siteleri.
Bu işinizi kolaylaştıracaktır çünkü bağlanan siteler konuyla ilgilendiklerini zaten göstermişlerdir. Onlara kaynağınızın rakiplerinizden önemli ölçüde daha iyi olduğunu gösterebilirseniz, böylelikle bir bağlantı kazanma şansınız da ortalamanın üzerinde olur.
Diğer bir yararı da, bu işlemin bağlantı alabileceğiniz oldukça alakalı sayfaları bulmanıza yardımcı olmasıdır. Bu ve şimdiye kadar ki tüm soruların cevabı Google Analytics ile kolayca elde edilebilir. Bu platform da En Şirketin verdiği bir çok hizmet arasına girmektedir.
Rekabeti yenmek için neye ihtiyacım var?
Yukarıda belirtilen analizler başarılı bir şekilde tamamlandıysa, zaten bir adım öne geçmişsiniz demektir. Bundan sonra rakiplerinizi referans alarak düzenli olarak içerik üretilmeli, güçlü bir bağlantı (link) profili oluşturulmalı ve yeniden yüksek değerli terimleri hedeflemek için anahtar kelime araştırılması yapılmalıdır.
SEO Rakip Analizi hem sektörü tanımazında hem de olan boşluklarını doladurmanız için çok büyük bir avantaj. Doğru yapılır ise işletmenizi/markanızı çok farklı yerlere taşımış olur.
Diğer blog yazılarımıza buradan ulaşabilirsiniz.
Eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgiye En Şirket Academy sayfamızdan ulaşabilirsiniz