Medya Planlama

Dijital reklam yolculuğunuzda en önemli ve son aşama profesyonelce hazırlanmış bir medya planlamasıdır. Medya planlama, reklam verenin mesajını hedeflediği kişilere ulaştırmak amacıyla seçeceği medya kanalına karar verme sürecidir. Planlama sırasında belirlenmesi gereken öncelikli konuların başında pazarlama ve reklam amacı gelir. Daha sonra ise belirlenen amaç doğrultusunda, mesajların doğru seçilmesi ve hedef kitlenin belirlenmesi gerekir.

Bir ürünün veya markanın medya/sosyal medya yoluyla pazarlaması yapılırken, doğru hedef kitleye doğru kanallardan pazarlanabilmesi için sistematik bir çalışma ve araştırma gerekmektedir. Eğer doğru bir medya planlama yapılırsa uygun bütçeyle maksimum kitleye ulaşılabilir. Bu nedenle medya planlama hazırlanırken profesyonel bir desteğe ihtiyaç vardır.

En Şirket, markanız için ayırdığınız; zaman, emek ve bütçenizin size en verimli şekilde dönüş sağlaması için, reklamınızın medya planlamasını profesyonelce yapar.

Hedef kitleye ulaşılacak medya araçları doğru seçilmelidir. Çünkü kullanılmak istenen içerik ne kadar yaratıcı olsa da, ulaşılmak istenilen kitleye iletme aracı yanlış seçilirse istenilen geri dönüş elde edilemeyebilir. Hangi bölgede, hangi kitle, hangi iletişim aracını kullanıyor sorularının çok iyi analiz edip cevaplanması gerekir. Bu doğrultuda En Şirket, hedef kitleye iletmek amacıyla anahtar mesajları belirleyip sizin için en doğru planlamayı; markanız için ayırdığınız zaman, emek ve bütçenizin size en verimli şekilde dönüş sağlayacağı şekilde hazırlar.

İlk olarak hedefleriniz belirlenir. Hedefleriniz özgün, ulaşılabilir ve gerçekçi olmalıdır. Hedefler net bir şekilde belirleme; yeni potansiyel müşterilere ulaşma, daha fazla müşteri edinme ve kaybedilen müşteriyi yeniden kazanma açısından yardımcı olur. Daha sonra ana hedef kitleniz belirlenir. Hedef kitlenizi seçerek medya planı oluşturulur. Bunu yaparken göz önünde bulundurulması gereken noktalar; kampanya türü, demografi, ilgi alanları ve medya alışkanlıklarıdır. Sonuçta medyada sonsuz sayıda erişilebilir kullanıcı var. Bir sonraki aşamada ise kampanya detayları oluşturulur, kampanyanızın zaman çizelgesi belirlenir. Kampanyanız için kullanabileceğiniz bütçe ne kadar ve hedef kitlenize hangi medya kanalları ile ulaşabilirsiniz gibi sorulara cevap aranır. Son aşamada ise medya planlamasının en önemli kısmı başlar. Web sitesine kaydolma ve tıklama oranları gibi etkileşimler izlenerek analiz yapılır. Böylelikle hangi reklamın işe yaradığı ve en fazla geliri sağladığı anlaşılır. Gelecek kampanyalarınızın başarısını en üst seviyeye çıkarmak için de bu veriler kullanılır.

Blog yazılarımızın tamamına burdan ulaşabilirsiniz.

Sizde Dijital Reklamcılıkla ilgileniyorsanız eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgiye En Şirket Academy sayfasından ulaşabilirsiniz.

360° AJANS HİZMETLERİ
En
Şirket
Hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak ve bizimle tanışmak için hemen iletişime geçebilirsiniz.

SOSYAL MEDYADA BİZ