İnstagram Hikaye Reklamı Nasıl Yapılır?
İnstagram, bir nevi her bireyin kendi zevklerinin bulunduğu TV gösterisidir. Kimisi bu gösterilerde bir komedyen, kimisi bir blog yazarı, kimisi bir müzik sanatçısı, kimisi ise kendi çağının filozofu. Sosyal medya kullanımının temelinde, şirketsel ve bireysel olmak üzere hikâye anlatmak vardır. Milyonlarca kişiye ifade eden bir bütçeniz, anlatmaya zaman yetmeyecek kadar çok hikâyeniz, sayısız olanağa sahip olsanız bile; siz bu hikâyelerinizi ifade edemiyor ve kullanıcılara yeterince hitap edemiyorsanız, bu olanaklarınızın çokluğu kullanıcı gözünde sıfırdır.
Dijital alanda yatırım yapmak artık nerdeyse her markanın tercihi ve hatta zorunluluğu! Bu konuda markaların en çok tercih ettiği şeyler de İnstagram hikâyeleri (Story)! Facebook’un yayınladığı verilerine göre her gün yaklaşık 500 milyon İnstagram hesabı İnstagram Stories’i kullanıyor. Bu nedenle kitlelere ulaşmak için Story Reklamlarını doğru kullanmak suretiyle müşterilerimize harika bir imkân sunuyor.
Artık kimse uzun videolar izlemek ve uzun yazıları okumayı tercih etmediğinden dolayı böyle bir dönemde 15 saniyelik videolarla belirlediğiniz hedef kitlenizin ilgisini kolayca çekebilmeniz mümkün.
İnstagram Hikaye Reklamı Nasıl Verilir?
Eğer bir sosyal medya ajansı ile çalışıyorsanız ajansınız sizin için reklam yönetimi de yapmaktadırlar. Fakat kendi reklamınızı kendiniz veriyorsanız şunları bilmenizde fayda var.
İnstagramda hikâye reklamı oluşturmak için öncelikle Facebook Business Manager hesabına sahip olmanız gerekiyor. Kısaca İnstagram, Facebook ile bütünleşmiş bir şekilde çalışıyor.
İlk adımda, bize reklam verme sebebimiz soruluyor. Bu aşamada Facebook, bize şu seçenekleri sunmakta:
- Marka Bilinirliği
- Erişim
- Video görüntülemeleri
- Dönüşümler
- Uygulama yüklemeleri
- Potansiyel Müşteriler Bulma
- Trafik
Bunlara göre içeriğinize en uygun seçeneği seçtikten sonra, direkt olarak göze çarpacak, hedef kitlenizin dikkatini kolayca çekecek bir görsele ihtiyacınız var. Bu aşamada İnstagram’ın bize önerdiği boyut ve çözünürlüklerde sabit kalmakta fayda var.
Facebook’un önerdiği çözünürlük boyutları:
- Tavsiye Edilen Çözünürlük: 1080 x 1920
- Minimum: 600 x 1067
- Maksimum Dosya Boyutu
- 4GB (Video)
- 30MB (Fotoğraf)
Hikâye için kullanacağınız içeriği hazırlarken nelere dikkat etmeliyiz?
- En kısa sürede, en etkili mesajı verecek bir içerik oluşturmalısınız. İlk saniyeden dikkat çekin ki insanlar reklamınızın tamamını izleyerek mesajı alabilsin.
- Ses ve müziği, doğru ve etkili bir şekilde kullanmaya çalışın.
- Marka logosunu en baştan göstermeye çalışarak akılda kalıcılığa oynayın.
- Reklam vermekteki asıl amacınızı esas alarak içerik hazırlayın
Bunları uygularsanız İnstagram hikâyelerinden başarılı bir skor alacaksınız. Unutmayın reklam ajansınınız profesyonel dokunuşları ile sosyal medya yönetimini sizlerden çok daha başarılı bir şekilde yapacaktır.
En Şirket’in sizlere sunduğu diğer hizmetleri görmek için buraya, diğer bir bloğumuz olan “En Şirket İşletmeniz İçin Neler Yapabilir?” adlı yazımızı görmek için ise buraya tıklayabilirsiniz.
Blog yazılarımızın tamamına burdan ulaşabilirsiniz.
Sizde Dijital Reklamcılıkla ilgileniyorsanız eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgiye En Şirket Academy sayfasından ulaşabilirsiniz.