İçerik Pazarlamayla Marka Otoritesi Oluşturmanın 6 Yolu
Yetkili bir marka olmak kolay bir başarı değildir, ancak verdiği sonuçlar için çabaya değer. İçerik pazarlama bu başarıyı elde etmenizi kolaylaştıracaktır.
Otorite oluşturduğunuzda, potansiyel müşteriler ve müşteriler size güvenmeye ve bu güvenin bir satışla sonuçlanmadığını hayal etmek zordur.
Ancak bir marka otoritesini tam olarak nasıl inşa edebiliriz? İçerik bunun için mükemmel bir yoldur ve bu yazıda, nasıl yapılabileceğine dair ipuçlarını gözden geçireceğiz.
1. Hedef kitlenizin sorularını yanıtlayın
Bunu yapmıyorsanız, neredeyse hiçbir şekilde otorite kurmanız mümkün değildir. İnsanlar, bu markaların aradıkları bilgileri sağlamalarını beklerler; bu nedenle, içerik pazarlamanız bu yanıtları içermiyorsa, kitlenize neden size güvenmeleri gerektiğini göstermezsiniz.
Bu tür bir değer sağlayıp yerinde içerik oluşturarak, markanız için daha fazla farkındalık oluştururken aynı zamanda otorite oluşturabilirsiniz. Başka bir deyişle, sizi zaten tanımayanlar için kendinizi bir uzman olarak konumlandırabilirsiniz.
Google, belirli bir sorgu için en uygun sonuç olduğunu düşündüğü şeyi seçerek, kullanıcılar için önemli miktarda seçim yapar. Kullanıcılar, belirli bir anahtar kelime (SEO Hakkında) veya konu için en üst sırada yer aldığınızı gördüklerinde, algoritma aracılığıyla bunu iyi bir nedenle yaptığınızı ve neden bahsettiğinizi bildiğinizi varsayar.
2. Haber değeri taşıyan yazılar ve araştırmalar oluşturun
Otoritenizi göstermenin en iyi yollarından biri, yeni bilgiler ve anlayışlar ortaya çıkarmaya devam eden ilginizi göstermektir. Bunu, orijinal araştırmaya öncelik vererek yapabilirsiniz.
Yeni verilere dayalı olarak kendi çalışmalarınızı, anketlerinizi ve raporlarınızı oluşturduğunuzda veya yeni iç görüler ortaya çıkardığınızda, yalnızca okuyuculara değer sağlamakla kalmaz, aynı zamanda medyaya sunabileceğiniz bir şeye de sahip olursunuz.
Bu size iki fayda sağlar: Medyada yer almak ve Google’a bir otorite olduğunuzu gösteren yüksek kaliteli geri bağlantılar kazanmak.
3. Kurum içi uzmanların yetkilerini kullanın
Bazı markalar, Apple gibi, tamamen belirli bir karakter etrafında inşa edilmiştir, ancak bu örnekler insanları korkutabilir. Daha küçük şirketler ve daha yeni şirketler, yetkilerini gösterebilecek konu uzmanları (veya KOBİ’ler) varsa benzer bir stratejiden yararlanabilir.
Dahili uzmanlarınız halkla hiçbir şey paylaşmadıysa, web sitenize blog gönderileri veya alıntılarla katkıda bulunma konusunda rahat olup olmadıklarına bakın. Bunları podcast’lerde yer almaları için önerin. İzleyicilere faydalı olacak şekilde bilgilerini göstermelerine yardımcı olun.
4. İncelemeleri, örnek olay incelemelerini ve diğer uzmanlık kanıtlarını vurgulayın
Görüşlerden incelemelere, sosyal medya paylaşım sayılarına kadar düzinelerce otorite sinyali türü vardır. Anahtar, ürünleriniz veya hizmetleriniz için hangilerinin öne çıkarılmasının anlamlı olduğunu belirlemek ve bunlar için en iyi yerleşimi bulmaktır.
Amacınız, üçüncü taraf doğrulamasından yararlanarak, ne hakkında konuştuğunuzu bildiğinizi insanlara göstermektir. Kitleniz, ne yaptığınızı bildiğiniz için sözünüze güvenmek zorunda değil, diğer insanlar da sizin harika olduğunuzu onaylayabilirler.
Bu tür içeriğe sahip değilseniz, bunları en iyi nasıl toplayabileceğinizi kendinize sorun. En iyi müşterilerinize ulaşın ve onlardan bir teklif isteyin. Ürünleriniz için aldığınız en iyi incelemeleri alın. Aldığınız medyadan bahseden tüm sözleri söyleyin. Daha sonra bu bilgiyi ana sayfanıza ve aynı zamanda ne zaman ve nerede önemli olduğu konusunda güven aşılamak için dönüşüm sayfalarına da koyun.
5. Diğer yetkili markalarla ilişkilendirin
Saygı duyduğunuz ve müşterileri / kullanıcıları tarafından doğru olan diğer markalarla uyumluysanız, aynı güvenin bir kısmı, bu şirketin saygısının karşılıklı olarak karşılanması durumunda size aktarılabilir. Ek olarak, ortak çalışırsanız, markanızın adını yeni bir kitlenin önüne çıkarırsınız.
Öyleyse, hangi markalarla iş birliği yapmanın mantıklı olduğunu düşünün. Bunu, tavsiye programları gibi içerik pazarlamasının dışında yapmanın yolları vardır, ancak birlikte çalışmanın içeriğe özgü yolları da vardır.
6. Sırlarınızdan bazılarını verin
Bazı durumlarda, özellikle hizmet tabanlı işletmeler için, bilgi paylaşmak ve bu büyüklüğe nasıl ulaştığınızı tam olarak yıkmak, aslında güven inşa edebilir.
İnsanlar açık ve dürüst olmanızı takdir ederler. Bizim durumumuzda, insanlar stratejimizi bilseler bile, müşteriler çok zaman ve kaynak gerektirdiğinden stratejiyi geniş ölçekte yürütmek için bant genişliğine sahip olmadıkları için genellikle bizimle ortak olurlar. Dolayısıyla, nasıl çalıştığımızı bilerek, bunu kendileri için halletmemiz için bize güvenebilirler.
Rakipleriniz paylaşmamış olsa bile sahip olduğunuz bilgileri paylaşabileceğinizi düşünün. Başkalarının yapmadığı şekilde sektörünüz hakkında açık olduğunuza dair büyük bir izlenim bırakabilirsiniz. Elbette, şirketinizi tehlikeye atacak bir şey yapmayın, ancak soruyu düşünün ve neyin mantıklı olabileceğini görün.
İçerik pazarlamasına yatırım yapma eylemi, daha fazla marka otoritesi oluşturmak için büyük bir adımdır. Kitleniz için faydalı olan içerikler oluşturarak kendi bilginizi ortaya koyuyor ve uzmanlığınızı kullanıyorsunuz.
Yukarıdaki taktiklerle stratejinizi geliştirmeye devam ederek, hedef kitlenizin yalnızca markanızı hatırlamakla kalmayıp markanıza güvenmeye başlama şansını büyük ölçüde artırabilirsiniz. Ek olarak, Google algoritması, özellikle etkileyici bir bağlantı portföyü oluşturduktan sonra otoritenizi de tanıyacaktır ve sonuçlarınız SERP sıralamasında yükselecektir.
Stratejinizi geliştirmede iyi şanslar ve herhangi bir sorunuz olursa bize ulaşmaktan çekinmeyin!
Blog yazılarımızın tamamına burdan ulaşabilirsiniz.
Sizde Dijital Reklamcılıkla ilgileniyorsanız eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgiye En Şirket Academy sayfasından ulaşabilirsiniz.