Google Görüntülü Reklam Ağı (GND) Nedir ?
GDN yani Google Display Network (Google Görüntülü Reklam Ağı), Google Ads’inizin görünebileceği 2 milyondan fazla web sitesi, video ve uygulamadan oluşan bir gruptur.
Google Adsense’e kayıt olmuş olan siteler, sayfalarının istedikleri bölümlerini Google Görüntülü Reklam Ağı için ayırırlar.Tabii burada önemli olan bir nokta da bu ayrılan reklam alanlarının boyutlarının, Google görüntülü reklamlarının olabileceği boyutlarla uyumlu olmasıdır.
GDN’de temel olarak yapabileceğiniz hedeflemeler:
- Placement Targeting (Yerleşim Hedeflemesi) : GDN’de bulunan bir web sitesini direkt olarak hedeflemek demektir.
- Contextual Targeting (İçerik Hedeflemesi): Google, sizin belirlediğiniz anahtar kelimeleri GDN’de tarar, ve bu kelimeleri içeren sayfalarda reklamınızın görünmesini sağlar.
- Topic Targeting (Konu Hedefleme): Google web sayfalarını konularına göre ayırır. Belli konu başlıklarına sahip sayfalarda reklamlarınızın görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.
- Remarketing (Yeniden Pazarlama): Sitenizi daha önce ziyaret etmiş kullanıcılara reklamlarınızı bir kez daha gösterebilirsiniz. Bu kişilere tekrar reklam göstermek istediğinizde Google aracılığıyla o bilgisayarların kullanıcılarına, GDN’de gezinirlerken reklamlarınızı uygun reklam alanlarında gösterir.
Neden Görüntülü Reklam Ağı Kullanılmalı?
GDN’nin değeri, erişilebilirlik ve satın alınabilirlik için aşağıya doğru kaynar. Potansiyel arama, marka bilinirliği ve yeniden pazarlama, geleneksel arama ağı reklamları için takip edildiğinde yüksek bir fiyat etiketiyle gelebilir. Karşılaştırıldığında, diğer ağlardan gelen çok sayıda maliyetli rekabeti atlar. Kitle hedeflemenizi özelleştirmek için sonsuz seçenekler de vardır.
Google’ın arama ağı reklamlarıyla, esasen geniş bir ağ atmış oluyorsunuz; bu, hem kiminle hedeflediğiniz hem de nasıl harcadığınız ile büyük ölçüde ıskalayabilir.
Öte yandan, Görüntülü Reklam Ağı, hedef kitlenizi arama motorlarının yapamayacağı şekilde tanımlamanıza olanak tanır. Anahtar kelimelerden fazlasını hedefleyebileceğiniz için, Google sonuçlar sayfasıyla sınırlı değilsiniz. Bunun yerine, GDN, web sitelerini kitle yakınlıklarına, pazardaki segmentlere ve özel amaçlı anahtar kelimelere göre hedeflemenize olanak tanır. Hedef kitlenize uyan web sitesi yerleşimlerini bile kendiniz seçebilirsiniz.
Blog yazılarımızın tamamına burdan ulaşabilirsiniz.
Sizde Dijital Reklamcılıkla ilgileniyorsanız eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgiye En Şirket Academy sayfasından ulaşabilirsiniz.